meningen

har prexis kommit hem från på spåret titt. värt att notera är att jag utropade ”HASSE ALFREDSSON” redan efter första bilden i tävlingsmomentet ”vem där?”. mäkta stolt. jag hade rätt alltså. på hemvägen försökte jag använda något av det som vi skulle ha lärt oss i projektledningskursen i skolan. när jag cyklade i snö som med relativt täta mellanrum bestämde sig för att flytta sig och därmed försätta mig i livsfara (nåja, jag kunde blivit blöt, kall och fått ont någonstans) så försökte jag visualisera hur jag låste cykeln bredvid den lilla trappan hemmavid. underligt nog, med tanke på hur resten av dagen har gått, lyckades jag.  med detta mål avklarat kände jag att det var dags att fira lite. jag styrde målmedvetet mina steg mot lilla butiken. testade återigen den där visualiseringen och minsann, den funkade igen. jag och ett rör paprika-pringles var redo att påbörja färden till soffan. avgången blev dock något försenad när farbrorn i butiken började prata om att allting hade en mening. när jag tyckte att det kanske inte var så mycket mening i att det var snö ute och att jag faktiskt kunde trilla så menade (ha!) han på att meningen med det var att jag skulle ta det försiktigt. allt var programmerat. så jag antar att meningen med att jag skulle tappa mina nycklar typ var att jag har för mycket pengar? jaja. det positiva med det tänkandet är att jag kan vifta bort mina tankar på att jag varit en sopa idag (eftersom jag typ bara legat i sängen med datorn på magen) med att det säkert fanns en mening med det. sweet.

idag bjuder jag på en inne/ute-lista.

inne

  • paprikapringles
  • läsk
  • korsstygn
  • rödkålssallad med äpple och lök
  • fjärrkontrollen
  • mina storslagna planer för morgondagen (ser ungefär ut som dagens. dvs träna, städa, laga mat, plugga)

ute

  • sapla (höjt priserna + tror på allvar jag vill ta en drink efter stängningsdags när jag är ute och letar mina nycklar)
  • att tappa sojafärs på skriet
  • att köttbullarna inte blev lika goda som mammas
  • br leksaker
  • svårigheterna att ta sig fram på velociped i det här vädret

märk väl hur jag har fler saker på innelistan. visst framstår jag som en härlig och positiv ung dam då?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 Responses to meningen

  1. Maria skriver:

    Hur kunde du ta Hasse Alfredsson på en bild på falukorv? Eller var inte det den första bilden? Jag trodde det var Kicki Danielsson först.

Kommentera

